کاربرد رنگ پودری الکترواستاتیک در محصولات روشنایی​

کاربرد رنگ پودری امروزه به حدی گسترده شده است که می‌توان ردپای آن را در بسیاری از صنایع به ویژه محصولات روشنایی مشاهده کرد.
امروزه رنگ پودری به دلیل داشتن طیف گسترده ای از رنگ، ظرافت بالا، صرفه جویی در زمان، دوستدار محیط زیست، حفظ سلامتی افراد و از همه مهم تر به ارمغان آوردن سطحی زیبا و بدون نقص بر روی محصولات، محبوبیت زیادی در صنعت الکترونیک دارد.

نقش رنگ پودری در محصولات روشنایی

رنگ پودری نه تنها در بین فلزات بلکه درمحصولات روشنایی نیز حرفی برای گفتن دارد. کیفیت بالای این محصول منجر به دفع بار استاتیکی شده و از آن رو باعث می‌شود آسیب به قطعات حساس الکتریکی و محصولات روشنایی به طرز قابل توجهی کم شود.
در صنعت الکترونیک افراد با مشکلاتی همچون آسیب رسیدن به قطعات که ناشی از تخلیه الکترواستاتیک است، دست و پنجه نرم می‌کنند. پوشش پودری می‌تواند تا حد زیادی کمک رسانی به این دوستان باشد، زیرا پوشش پودری به دلیل کیفیت مرغوبی که دارد می‌تواند محفظه خوبی برای جلوگیری از تخلیه الکترواستاتیک باشد و در کاهش آسیب رسیدن به قطعات به میزان قابل توجهی تاثیر گذار باشد.

کاربرد رنگ پودری در محصولات روشنایی

نحوه رنگ آمیزی محصولات روشنایی

• تمیز کردن محصولات
اول باید تمام سطوح محصول تمیز شده و عاری از هر گونه آلودگی باشد تا در انتها سطح
کار بی عیب و نقص باشد. که معمولا از یک پاک‌کننده قلیایی برای زیرلایه قطعات محصولات روشنایی استفاده می‌شود

• شست و شوی قطعات
بعد از تمیز کردن سطوح، باید محصول شسته شود.

• خشک کردن قطعات
بعد از شستن قطعه مورد نظر مهم ترین کار خشک کردن قطعات است.

• اضافه کردن پوشش پودری به محصولات
بعد از اینکه مراحل بالا انجام شد نوبت اضافه کردن رنگ به محصول است.
• پخت قطعات وسایل روشنایی
در نهایت باید قطعات پخته شوند زیرا برای مایع و جاری شدن پودر به دمای نسبتا بالا نیاز است که این امر زمان بر نیز است.

کل این فرآیند پوشش پودری برای پروژکتور ال ای دی، محفظه نورافکن LED، قاب چراغ خیابانی و محفظه‌های بسته دیواری LED قابل اجرا می‌باشد.

 

وال واشر

مزایا و معایب استفاده از رنگ پودری الکترواستاتیک در محصولات روشنایی

رنگ های پودری علاوه بر دوام بیشتر، کارایی بالاتری نیز نسبت به سایر رنگ ها و پوشش صنعتی دارند که همین در محبوبیت آن بی تاثیر نبوده و آن را از سایر رنگ ها متمایز می‌کند.
ذرات رنگ دانه پودری به صورت الکتروشیمیایی روی سطوح اجرا می‌شوند که باعث می‌شود در انتها سطحی با ظرافت و بی عیب و نقصی داشته باشیم.

امروزه افراد به دنبال وسایل و محصولاتی با کیفیت و مرقون به صرفه هستند. هزینه بالای رنگ های پودری باعث دوری برخی از مردم از این رنگ و چشم پوشی بر روی مزایا آن شده است. تجهیزات مورد نیاز برای رنگ آمیزی رنگ پودری علاوه بر قیمت های فضایی، برای عمل آوری به دمای بالا و فشار بالایی نیاز دارند.

بستن منو